22 responses to “„Niki, hoće da me boli kod čika zube?“

  1. Dejan S. Višekruna

    Vladimir Čakan nije zubar alias stomatolog, već zubni tehničar i kao takav ne radi na ljudima već na protezama.
    Izvor: ČakanDental.rs – O nama
    Sve ti je to Адвертајзинг, bato (seko)!

  2. Mada, 90% zubara ima kriminalan marketing – svi uporno guraju slike/karikature zuba sa sve korenovima. Poslednja stvar koju želim kod zubara da vidim – je koren sopstvenih zuba.

    • Naravno! Neverovatno je kako niko od zubara nije skapirao da treba da idu na relaxing atmosferu, fine i nežne logotipe, smirene boje… Ne znam postoji li još profesija od koje se toliko zazire, a da niko iz profesije ni malo ne radi na promeni iimidža…

  3. Sajt mu nije loš uopšte, tehnički je nula ali vizuelno nije loš….. Ako ste fan epileptičnih introa koji dolaze pre učitavanja stranica….. Anestezija se ne koristi uopšte, kada sedneš u zubarsku fotelju, umesto iritantnog svetla koje ti stoji iznad glave verovatno ti postavi veliki lcd monitor sa šifrovanim „The Island awaits you“ porukama…

  4. Dobio sam vizit kartu na kojoj piše: Mi štampamo sve osim para. NJIH OČEKUJEMO OD VAS!
    Ali ne prave greške samo mali igrači. Veoma ozbiljne greške prave oni koji to ne smeju da čine. Pisao sam o tome skoro u tekstu „Zašto je nekada bolje novac bacati kroz prozor“ – http://premovic.com/?p=372

  5. Ognjen Šestić

    Nedostaje samo krv koja pršti okolo, zajedno sa onim komadićima zuba da bi horor ugođaj bio potpun.
    Problem sa zubarskim marketingom je u tome što nekako ne ide da koriste samo crveni krst, a farmaceuti su već „privatizovali“ Eskulapov štap – avaj, tako da im i ne ostaje mnogo toga za korišćenje.
    Ja predlažem $ ili € (ili oba, kombinovano) – svima drage i porepoznatljive simbole. Bilo bi najlogičnije, s obzirom na cene njihovih usluga… Samo ako se menjačnice ne pobune 🙂

    • Ognjene, odlična tema za razmišljanje… ja bih nekako rešila kao ginekološke ordinacije, one obično nemaju slike, ili prikazuju siluetu žene, a oni kreativniji cveće i leptriće… mislim, ko kaže da mora zub da stoji na logotipu, svi znamo kako izgleda! 😉

  6. Povratni ping: #pratipetak #followfriday Odsustvo sa twittera – Verkić bez teksta | Džepna Venera

  7. Ognjen Šestić

    Vidiš… kad pomenu ginekološke ordinacije… sreća u nesreći je što Čakan nije ginekolog 😀

    • Dejan S. Višekruna

      Ne bi se iznenadio da na reklamnoj tabli uskoro ugledamo dopisano:
      „Nisam ginekolog, ali mogu da pogledam!“

  8. Vrlo pažljivo sam pročitala tekst, kao i komentare, i ne znam šta da vam kažem :).

    Ja možda malko drugačije posmatram stvari – da bi neko imao solidnu javnu prezentaciju, mora da zna da tako šta postoji :).
    Posle toga, mora da prihvati da on lično to ne zna dobro, nego da treba da angažuje onog koji zna… Tu već dođosmo do nepremostivih prepreka :).

    Što se tiče samih sajtova, u jednom mom radu od pre možda godinu i po dana, nijedan od stotinak stomatoloških nije prošao uobičajene evropske i JAMA standarde (content quality – uključujući i accessibility – na WCAG 1.0 i to samo na Level A, kriterijume etike prisustva medicinskog radnika online, i još more jedno stvari), a da ne govorim o „šoku za oči“ i flickeringu, za koje se u nekim zemljama može „popiti“ ogromna kazna.

    Dakle, za marketing u javnom sektoru, zdravstveni marketing, nemamo najelementarnije preduslove… Kvalitetne sajtove – ni ozbiljnih zdravstvenih ustanova, a ne kolege Čakana.
    Zato bih bila slobodna da kažem da – iako sam lično ogorčena zbog ovakvih primera (i maksimalno podržavam njihovo „obeležavanje“) – mislim da ovakvom problemu treba prići malko drugačije – from scratch… :).
    Da ne rastežem tek o tome kako je sajt tek osnova od osnove od koje se kreće….

    Draga Milice,
    hvala vam na tekstu, treba skrenuti pažnju na ovakve stvari, ali ovo je za serijal, a ne za jednu epizodu :).

    @Ognjen Šestić,
    znak moje struke je Caduceus (Google :).

  9. Draga Milice,
    pošto ceo moj odgovor ne bi mogao da stane u jedan komentar – a da vam ne ode scroll na mišu :), bila sam slobodna da vam ovde odgovorim:
    http://tiny.cc/24ryo

    Prijatan dan :).

  10. Ognjen Šestić

    @Zubarica – odlično!
    Posebno se zahvaljujem za preporuku za Google – to je za mene bilo jedno sasvim novo iskustvo. Usudiću se reći i otkrovenje 🙂
    Lepo je čuti mišljenje nekoga iz struke, ali čini mi se da je (usled sujete?) ovde došlo do potpunog skretanja sa teme. Ideja nije bila vređanje stomatologa, već ukazivanje na kontraproduktivnost jedne reklame – ako reč reklama uopšte sme da se upotrebi u datom kontekstu. Igrom slučaja, to je bila reklama za zubno-protetsku laboratoriju, nadam se usamljen slučaj, tako da se ne može pričati o napadu sila mraka, haosa i bezumlja na stomatologe.
    S tim u vezi, odužiću vam se i jednom veoma korisnom preporukom: http://sr.wikipedia.org/sr/Main_Page – pa ukucate „reklama“ u polje „pretraga“ 🙂
    Što se tiče mog predloga (koji Vam se očigledno nije svideo, pretpostavljam zbog sarkastičnog tona) o usvajanju nekog od dva simbola priznatih svetskih valuta za zaštitni znak, mogu Vam reći sledeće, iz ugla prosečnog, stomatološki nedovoljno edukovanog građanina: privatne ordinacije/laboratorije, kakva je i Čakan Dental – o kakvom javnom sektoru pričate? – za svoje usluge „deru“, da se tako mladalački izrazim. Ako smatrate da nisam u pravu, čik sprovedite neku anketu na tu temu. Biće mi drago da zajedno analiziramo šta ljudi o tome misle i koliko su im usluge realno pristupačne.
    Poenta je, da ako već skupo naplaćuju svoje usluge i imaju visoku zaradu, mogli bi određeni procenat da ulože i u marketing. Iz ličnog iskustva Vam mogu reći da se uvek višestruko vraća.

  11. Ognjene,
    bojim se da se nismo dobro razumeli; ovaj post ja gledam sa dve strane – kako sam pokušala da pojasnim u svom postu upućenom gđi Milici: niti je post dobro koncipiran – ako je osnovni smisao bio pokušaj uticaja na promenu ponašanja ciljne grupacije – tj. zubarije, niti smo mi kao esnaf realno zaslužili išta bolje od onog što smo dobili, da se ne ponavljam nadugačko. Žao mi je zbog svega toga.

    Mogu nešto da vas pitam?
    Iz vašeg posta vidim da ste uvereni da ne znam šta je reklama, šta socijalni marketing – a šta socijalni marketing u javnom sektoru, šta je sve javni sektor, šta ljudi misle o mojoj profesiji, da ne znam koliko se (i kako) zarađuje i kako se reklamira, da ne znam kakvo je stanje zdravlja nacije, da ne znam kako ljudi žive i koliko su im skupe bilo koje zdravstvene usluge itd.

    Da vam oponiram, da li bi mi zaista poverovali?

  12. Ognjen Šestić

    Bih, naravno, ako mi dokažete da je to o čemu pričate tačno.
    Za sada sam samo ubeđen da Vas je u stvari pogodilo to što je jedna antireklama koja je ovde nazvana pravim imenom povezana sa Vašom profesijom. A nema razloga da Vas to pogađa. Trebalo bi samo da konstatujete da je reklama potpuni promašaj i eventualno skrenete pažnju kolegama da ne naprave sličnu grešku.
    U međuvremenu, počeo sam i da smišljam idejna rešenja reklama po uzoru na ovu. Privatna ordinacija opšte prakse Dr Taj i Taj, a kao ilustracija – popularna silueta kosača u crnom i slogan: „Smrt je samo tren“. Reklamna tabla bi bila isklesana na sivom mermeru, sa ornamentima od kovanog gvožđa po ivici.
    Ako ikada ostanem bez posla, mislim da sam se ovom idejom toplo preporučio firmi koja je radila za Čakan Dental, a od Milice očekujem da mi napiše dodatne preporuke – zlu ne trebalo 🙂

  13. Ognjene,
    ne znam da li vidite u čemu je problem: obraćate se stereotipu, onako kako vi mislite da zubar jeste, kako reaguje, kako mislite da će da razmišlja.
    Ja nemam načina (osim ličnog upoznavanja 🙂 za čega vam stojim na raspolaganju) da vas ubedim u suprotno, tj. da nisam zubarica onog (stereo)tipa kako ljudi generalno misle.
    Možda bi vam ovo malko pomoglo da steknete sliku:
    http://www.zubarica.com/search/label/korupcija
    … kao i mnogi drugi tekstovi na blogu.

    Ako bi vam išta „dokazalo“, mogu samo da vam dam moje radove sa doktorskih studija na pomenute teme, uključivši i online health marketing, marketing reputacije, behavior shifting modele, analize rada CDC blogova i drugih sajtova na CMS based platformama, analize online vođenih interventnih akcija u društvenoj zajednici, sve slično, kao i sva moja rešenja, iz kojih bi videli da sam 20 godina privatnik i da (na sopstvenu nesreću) više nego dobro znam kako je u struci i ko su mi sve kolege, takođe vam stojim na raspolaganju. Nudim kafu :).

    No, da se manemo toga – nije ni od kakvog značaja da vam dokazujem da mi nismo svi isti, ni slučajno; molila bih vas da pokušate da me shvatite najozbiljnije: znam toliko dobro kako je u struci, šta se radi, šta ljudi misle o nama, koja je realno situacija – da me to na momente dovodi do očaja. Povremeno mi dođe da prodam diplomu, Boga mi moga.

    Ne znam da li možete da me razumete; ima nas zadosta koji se godinama borimo da bude bolje, polako se mičemo – uz krupne posledice, na žalost. Ako neko zna kako je teško „pomeriti“ nekog iz moje profesije, verujte da ja znam. Promislite: da zaista za sebe mislim da sam Doktor Stomatologije, ne bih uzela nick „zubarica“, malo toga može da me uvredi ili izazove, a posebno posle 15 godina online bivstvovanja.

    I da ponovim – vaš stav da bih ja trebala da reagujem ovako i onako, ne mogu da podržim :). Moja priroda je drugačija.
    Da bi uticali na nekog, bilo koga, makar bili i kolege, prvo ih morate jako dobro poznavati, pa onda jako dobro znati koja je zaista situacija, pa onda iz odgovarajućeg „položaja“ krenuti da ih „pomerite“ i to na pravi način – ako zaista mislite ozbiljno, a ne samo da pričate sa nekoliko kolega – to je onda trač, a ne akcija.
    I uporno se vraćamo na to da vi ne pristajete na to da gđa Milica nije počela kako treba :).

    Šta mislite kako ja, recimo, da ubedim pacijenta da treba redovno da pere zube?
    Tako što mu u startu kažem da je za mene „crtač“ (a on inženjer), da je njegova dosadašnja higijena mizerna, da ako želi da upropasti svoje zube samo nastavi tako – jer ionako misli da je najpametniji i da ima para posle da napravi mostove, mo’š misliti? 🙂
    To se tako ne radi, ni u mom poslu, ni u bilo kom drugom… Ima jedan lep sajt na takvu temu – ako četiri od pet ljudi ne pere ruke, kako bi se vi konkretno obratili tom petom? (Start talking 🙂
    http://www.5thguy.com/

    Nadam se da sam vam malko bolje uspela objasniti odakle moj stav – ja jednostavno ne razmišljam „na malo“ – nego u pravcu Promene, i vrlo konkretno radim na tome, ali sasvim drugačije.
    Ja vam od srca želim da vi, sa svoje strane, iz svoje profesije, uspete da nametnete neki bolji vid reklame Čakanu, on je inače fini čovek :).

    Sve najbolje, od srca.

  14. Za gospođu Milicu: molim da moje pisanije ne shvatite lično – ja sve gledam iz sasvim druge perspektive, kako vidite. Najlepše se zahvaljujem na datoj mogućnosti da izrazim svoj stav, i – ako smem da dodam, imate najlepše ime na svetu :).