Odličan tekst

(U podnaslovu: Želim bicikl, želim bicikl…)

Post koji čitate je odličan! Sumnjate? Ovo nije ništa manja tvrdnja od onih vlasnika brendova koji su svojim proizvodima ili uslugama dali imena koja obećavaju najbolje.
Navedimo najinteresantnije:
Nedavno je srpski ogranak FOX televizije prešao u ruke drugih vlasnika. Nova uprava, odabrala je i novo, pretenciozno ime “Prva srpska televizija”. Fokus je, zapravo, na pridevu „prva“, čija je ideja da vremenom samo taj prefiks ostane urezan u svesti gledaoca: ‘Gledate vesti na Prvoj televiziji’ ili samo ‘na Prvoj’. Dakle, ideja je da se u najkraćem mogućem roku ova televizija pozicionira kao najgledanija. Vreme će pokazati da li će uspeti.
Okrenimo se sad srpskoj privredi, u kojoj uvek volim da pronalazim dobre, pozitivne primere: pre nekoliko godina vlasnici građevinske firme Slovan-progres odlučili su da promene delatnost, i investirali u pogon za preradu voća i povrća. Stvorili su robnu marku organskih proizvoda pod nazivom “Zdravo”, jednu od retkih (ako ne i jedinu) na domaćem tržištu koja je i organska i uz to zaista bez šećera. Dakle, zaista jeste “zdravo”.
Ima još ovakvih primera u Sbiji: Robna marka smederevskog trgovinskog lanca DIS nosi naziv “Dobro”. Beogradska firma za veleprodaju i distribuciju zove se “Mnogo bolja distribucija”, a nedavno je Lilly drogerija kreirala liniju kozmetičkih proizvoda “Veoma zdrava krema”. Od navedenih primera poslednji je njamanje veran svom imenu, budući da kupovinom “Veoma zdrave kreme” dobijate “mačku u džaku” – naime, ni na jednom pakovanju nećete naći sastav kreme kao eventualnu potvrdu da je zaista zdrava, a ako upitate famaceute u Lilly-ju, rećiće Vam da su je sami kreirali u svojim laboratorijama od neškodljivih sastojaka. Možda sam skeptik, ali ja sam od onih što čitaju sastav na ambalaži, i nije dovoljno samo ime proizvoda da me ubedi u kvalitet. Ipak, kupila sam kremu za ruke, da je probam. Miriše na glicerin, ne razmazuje se dobro i ne radi ono što obećava (hidratacija suve kože). Pokušala sam da pronađem više informacija na sajtu Lilly-ja, ali sajt je beskorisan i smešan, budući da ima samo homepage.
Može Vam se učiniti da je davanje ovako pretencioznih imena proizvodima i uslugama prečica do jakog brenda, koji će potrošači povezivati sa značenjem imena, ali zapravo je mač sa dve oštrice. Jer morate uvek, do kraja i bez izuzetka opravdati svoje ime. Mnogo puta sam napisala, i napisaću ovde ponovo: konstantan kvalitet je ključan za uspeh brenda. Ali svakom živom biću katkada se dogodi propust. Ako Vam se brend zove „Sok Bubu“, a uz to je i veoma zdrav, a potrošač kupi flašu Vašeg soka u ne baš idealnom stanju, najgore što može da zaključi da jeste da mu se sok ne svidja. Ako, pak, kupi „Veoma dobar sok“, a sok ne bude na svom vrhuncu, zaključiće da ste ga lagali. Kao potrošač, smatram da me je Lilly obmanuo, te nemam nameru da probam bilo koji drugi proizvod iz pomenute linije. Suprotno tome, pošto sam probala “Zdravo” sok, kupila sam i druge njihove proizvode.
Dakle, ne tvrdim da brendovi drugačijih imena imaju (niti treba da imaju) varijabilni kvalitet, već da ozbiljne tvrdnje u imenu ozbiljno obavezuju, i samim tim ozbiljnije podstiču da se kvalitet postigne i održi.
Postoji univerzalna teza da je jedan od preduslova za uspeh da prvo ubediš sebe da si sposoban da ga ostvariš. Ne zaboravite da ovakva imena, osim potrošačima, šalju vrlo snažnu poruku i zaposlenima, kojima je cilj da izgrade kvalitetan brend.

Advertisements

4 responses to “Odličan tekst

  1. Dejan S. Višekruna

    Neko (tim ili pojedinac) je osmislio kampanju i smislio ime – naziv robne marke. Dakle, …

    *** Pitanje je koliko je nivo stručnosti ili gedžovanluka kod ne samo osmišljavača imena, već i kod vlasnika pomenutog preduzeća. Ponekad važi pitanje „Ko su ti ljudi, uopšte?“

    *** Kada su genijalci u vlastima (svih ovih decenija) smislili našu budućnost u malim i srednjim preduzećima u privatnom sektoru, omogućili su raznim gedžovanima, ljaksanima i sličnim da postanu uvažena gospoda – general manageri, CEO-i i owneri, koji su (avaj) pozapošljavali marketing i Адвертајзинг, бато! menadžere iz istog socijalnog miljea (kog izgleda i dalje drže na televizoru). Da ne govorimo sada i o srpskom poslovnom rečniku u kom se za konstataciju „Vaša sekretarica je veoma simpatična.“ kaže „Jebeš li ti ovu?“.

  2. A joj, nasi „strucnjaci“ 😦 Oduseve me svako malo kad vidim sta rade, a 100 godina bi trebalo proci da im neko objasni u cemu je greska.

  3. Tu samohvalu i pretenciozna imena neverovatno mnogo ljudi smatra zakonom!Dok sam na radiju bio neko vreme i urednik i „onaj težak tip koji će da vam osakati reklamu“, bar 20 posto oglašivača dolazilo je sa genijalnom i uvek istom idejom:“ E, a nek bude ono: dođite da se uverite zašto smo najbolji! ‘Elda je super!“.
    Uh, ala je bilo tih najboljih – moguće da osrednji ili loši nisu ni postojali! 🙂
    A sudeći po tekstu „najbolji“ tek spremaju invaziju.
    Prvo su najbolji, pa tek posle otkriju čime će se baviti! 🙂

  4. Ja sam kupila hidrantnu kremu iz kolekcije “Veoma zdrava kreme“ i prezadovoljna sam. Cena je smesna, a za kremu imam sve hvale. Takodje i za kremu za problematicnu kozu.