Zašto sami vodimo svoju Facebook stranicu?

Kada je Miodrag Ristić, vlasnik štamparije Deto i vrlo nenametljivo-odličan bloger napisao tekst Četiri dobra razloga da se lično bakćete internetom (ako ste preduzetnik) mislila sam davna tu temu nema bogznašta da se doda. (Digresija: preporučujem da pratite blog g. Ristića jer smatram da od njega može mnogo da se nauči: od toga kako je moguće u Srbiji, umesto kukati i čekati državnu službu, svojim rukama od nule stvoriti uspešnu proizvodnu firmu, do toga koje knjige valja čitati.) Moglo bi se dodati da sve navedeno, što je Miodrag i pisao iz lične perspektive, tj. perspektive malog preduzeća, a to u naslovu i kaže, treba i primenjivati na mala i srednja preduzeća. U velikim sistemima, sa mnogo Facebook1zaposlenh, u kojima ne postoji PR osoba, a od nekakvog direktora bi bilo apsurdno očekivati da se bavi društvenom mrežom ako jedva da zna šta je to, a dane provodi gubeći glavu medju izveštajima svih sektora firme, posao bi mogla obavljati agencija, pod uslovom da je vična tome. No, u našoj maloj srpskoj bari ima užasno mnogo krokodila, ali su, zapravo, mnogi jedva i gušteri. Tako postoje ozbiljne, profesionalne agencije, a postoje i diletanti, kao, uostalom, u svakom poslu, samo je u advertajzing&PR businessu mešetarenje nekako najviše uzelo maha. Od jedne od potonjih agencija, naši Andjeli kolači (koji, naglasimo, u ovom trenutku nemaju sajt već „samo“ FB stranicu, preko koje prodamo 90% ukusnih i zdravih kolača) dobijaju sledeću ponudu:

„Poštovani,
dostavljamo Vam ponudu za FaceBook kampanju i promociju Vaše poslovne FaceBook stranice. Kampanjom dobijate bolju i bržu poziciju na FB mreži – značajno povećane parametre Total Reach i Talking About, čime će Vašu kompaniju (proizvode, usluge) videti milionski auditorijum. (…)

Ponuda FB kampanje obuhvata sledeće usluge:

– podešavanje stranice i linkova (Vanity i Beacon) za bolje i brže targetiranje
– podizanje stranice u pogledu fanova (Like), od 5.000 do 100.000 lajkova
-garantovanje ugovorenog broja fanova (Like) tokom kampanje
-garantovanje dobijenih lajkova sa stvarnih FB profila (nisu lažni lajkovi) – cena kampanje iznosi od 4 do 8 dinara po lajku (fanu), zavisno od željenog broja lajkova – početak kampanje odmah po uplati – mogućnost dogovora za dalju administraciju i ažuriranje Vaše FB stranice (objave slika, postova, praćenje komentara, odgovaranje na njih ili prosleđivanje na Vašu nadležnost).

Ponuda važi i za postojeće i za nove FB stranice (ukoliko već ne posedujete svoju poslovnu stranicu).“

Zašto je ova ponuda besmislena?

Anđele možete kupiti preko FB-a ili u Mikser House-u (na slici), pekari Šarlo, Supermarket koncept Store-u i Supermarket Deli-ju.

Anđele možete kupiti preko FB-a ili u Mikser House-u (na slici), pekari Šarlo, Supermarket koncept Store-u i Supermarket Deli-ju.

Krenimo od kraja: mejl na koji je poslata je a) pronadjen na našoj ambalaži, tik pored linka za našu FB stranicu, b) na našoj FB stranici. Da li je onda normalno poslati na takav mejl “ Ponuda važi i za postojeće i za nove FB stranice (ukoliko već ne posedujete svoju poslovnu stranicu).“? To meni govori samo da sam dobila template mejl, te da taj ko ga piše mene vidi kao jednu od butkica koje treba mesarski da tranžira: šta tu ima mnogo da se misli, but je but, što je važno da l’ je od svinje ili juneta. Isto tako i Vi kao potencijalni klijent ste nam isti kao bilo koja druga stranica koju bismo vodili, bez obzira na vrstu proizvoda, profil publike, da li je pokrećemo ili razradjujemo… E, pa nije! U nastavku ćete saznati i zašto…

No, vratimo se na početak ponude: “ podešavanje stranice i linkova (Vanity i Beacon) za bolje i brže targetiranje“ zvuči svakom prosečnom vlasniku FB profila, a kamo li nekome ko profil ni nema, kao deo misije NASA-e na Mars! Suštinski, radi se o sledećem:
Vanity je taština na engleskom. A vanity URL je naziv Vaše stranice u browseru, dakle, umesto da se zove www.facebook.com/36479261539 stranica se zove www.facebook.com/ukusnoizdravo. Treba li reći da to već imamo?
Beacon je bio sistem Facebooka i partnerskih sajtova koji su razmenjivali informacije o korisnicima bez njihovog odobrenja, zbog čega je ukinut u septembru 2009. godine, a Zukerberg se izvinio korisnicima nazivajući Beacon greškom). Ova „fantastična“ ponuda poslata nam je mejlom 2.4.2013. Drugim rečima, nude nam uslugu koja ne postoji pune 3 godine i 5 meseci!! Mogli bi isto tako da nam ponude oglašavanje u magazinu Ćao! Dalje u ponudi stoji „podizanje stranice u pogledu fanova (Like), od 5.000 do 100.000 lajkova„. Koliko je medju tim fanovima naših realnih kupaca i potencijalnih kupaca? Zašto je bitan broj fanova ako će prodaja ostati ista? Drugim rečima, zašto mi ne nude ono što mi zaista treba? Potom stoji „garantovanje ugovorenog broja fanova (Like) tokom kampanje„, što je preformulisana prethodna stavka, pa ponavljam pitanje kako će nam to povećati prodaju?
Sad sledi biser: „garantovanje dobijenih lajkova sa stvarnih FB profila„. Pa, da li me zezate? Stvarno? Real people? A ja sam htela da Vam platim da se igrate otvaranja lažnih profila koji će lajkovati moju stranicu! I kao da prvi deo rečenice već nije dovoljno uvredljiv, sledi zagrada, ako ste toliko glupi da ne razumete šta su stvarni profili: „ (nisu lažni lajkovi)„.
Analizirajmo dalje, sve je bolje: „ cena kampanje iznosi od 4 do 8 dinara po lajku (fanu), zavisno od željenog broja lajkova„. Dakle, nečija lojalnost brendu, proizvodu, firmi… Košta 4 do 8 dinara?? Tako je, valjda, kad je osoba za Vas nekakav „lajk“ i ne interesuje Vas ni najmanje šta nju interesuje, a još manje da li će zaista kupiti proizvod Vašeg klijenta.
početak kampanje odmah po uplati“ – e, ovde sam umrla od smeha! Ne zato što FB naplaćuje oglase post festum, već zbog drskosti s kojom se koristi reč „kampanja“, koja u svojoj definiciji mora imati i savršen tajming, koji bi, opet, morao biti uskladjen sa tajmingom prodaje. Za ove šarlatane taj trenutak je „po uplati“.

1 failI na kraju ponude – bombonica: „ – mogućnost dogovora za dalju administraciju i ažuriranje Vaše FB stranice (objave slika, postova, praćenje komentara, odgovaranje na njih ili prosleđivanje na Vašu nadležnost).„. Čekaj, a od čega se sastoji kampanja, ona što „kreće po uplati“? Zamislili ste da ja vodim stranicu, osmišljavam i postujem sadržaj, komuniciram sa fanovima, a vi da pustite oglas? Tj. ako ja to ne radim, kakve ćete mi „fanove stvarnih profila“ dovesti na praznu/neaktivnu stranicu? Mislim da ne želim da znam.

Dakle, mi se sami bavimo svojom stranicom. Da li će zauvek biti tako, ne znam, jer rastemo svakodnevno, žongliramo sa sve više obaveza, ali znam da će direktna komunikacija sa našim fanovima i gajenje imidža brenda biti nešto što ćemo teško delegirati. Kako smo to do sada radili možete pročitati u tekstu Anđeli – ukusni kolači kao savršen primjer za učenje o ostvarenju snova, biznisu, te korištenju interneta. Tako nas je, objektivno, realno i ničim izazvano 🙂 sagledala Cyber Bosanka Hana Kazazović.

Advertisements

9 responses to “Zašto sami vodimo svoju Facebook stranicu?

  1. ja bih im tražila pojašnjenje, čisto da izađe na videlo šta su, u stvari, želeli da kažu pod „kampanja“ 🙂

  2. aleksandartrklja

    Odličan članak! Uvek me fascinira količina amatera i njihove gluposti. Zapravo pretencioznosti bez ikakvog osnova.
    I onda se pitam – a koga to oni ikada uspeju da prevare? To mi nikada neće biti jasno….

  3. Prvo – hvala na preporukama. A što se tiče “expertske ponude” nema se mnogo dodati. Ipak, zdrav razum nam govori da ako takve i slične ponude (za SEO optimizaciju, sajtove za 50Eur, pa čak i za “vaše sopstvene video prezentacije na čuvenoj mreži Ju-Tjub”) stižu skoro svakodnevno, verovatno da za to postoji i tržište. Lično – mene sve to veoma veseli. Em se nekad stvarno nasmejem do suza, em cela ta stvar dodaje dozu optimizma u inače sumornu poslovnu svakodnevicu. Neminovno – jedan deo “experata” će vremenom to i postati, kao i deo njihovih sirotih kupaca.

    Za razliku od onih koji su “pametni” u svoja četiri zida, ali ne bi baš da rizikuju da tu pamet negde i dokažu…

  4. Vau! Ja koristim ovo http://admf.co/?ZQC8NG7 a garant i oni isto, samo sto oni jedan klik naplate 6-8 dinara, i nameste target na Srbiju 😀 eto vam odgovora ljudi, ne trazite dalje. Znaci, to je agencija koja je uposlila 3 coveka da besomucno otvaraju naloge na tviteru recimo, onda oni tamo retvituju, dobijaju poene za to, a te poene pretvaraju u lajkove. ja to radim sam sebi i to za Dzabe, evo primera: juce sam krenuo da skupljam lajkove na fb stranici. Jedino sto nisam stavio target nego sam woldwide. Pozz i svako dobro 😉 Mozda i ja otvorim ageciju za kliktanje 😀

  5. Nisam odmah pročitala ovaj tekst, misleći da nemam nikakve veze s temom i da je, stoga, meni i hiljadama ostalih koji nemaju biznis, nepotreban i nezanimmljiv.
    Sada , kada sam ga pročitala, drago mi je što ga nisam obrisala kada sam to pomislila. Iz njega sam saznala toliko korisnih informacija, koje, da sam ih sakupljala po netu ili literaturi, ne bih imala ko zna koliko dugo. Pa bih ovaj tekst mogla da naslovim i – šta je korisno de znate, iako vas ne zanima.
    Hvala na trudu i znanju poklonjenom onima kojima je Fb zabava i razonoda. Nikad se ne zna…kad će zatrebati.