Kako odabrati pravu stvar za društvenu odgovornost?

Za kraj ove kalendarske godine, zaokružujem priču o kojoj ovih dana intenzivno pišem: Rosa voda i Banke humanog mleka u Srbiji. Priča je počela pre tri godine, kada sam se i sama uključila u akciju doniranja mleka, a intenzivirala se ovih dana inspirisana pripremama da se otvori nova Rosa banka humanog mleka, posle Beograda i Novog Sada, i u Kragujevcu. Pisala sam već o tome šta je uopšte društvena odgovornost, zašto je kompanije primenjuju i navela neke sjajne primere društvene odgovornosti u našoj zemlji. I dalje mislim da je ova Rosina dugotrajna kampanja jedan od najboljih i najpozitivnijih primera društvene odgovornosti. Zato upravo nju uzimam za primer na kome ću objasniti kako da povežete vrednosti svoje kompanije sa akcijom u koju želite da uložite.

banka_mleka_040213

Koje su vrednosti Vašeg brenda? 

Sama po sebi, voda je neophodna za život, drugim rečima voda je izvor života. Novorođenčadima je izvor života majčino mleko. Da li vidite vrlo jasnu vezu između onoga što predstavja proizvod i onoga što je Rosa odabrala da podrži? Problem može da nastane ako Vaš proizvod ne korespondira sa vrednostima koje propovedate, npr, ako tvrdite da je Vaš proizvod zdrav, a zapravo je pun aditiva i sličnih gluposti. U slučaju Rose odluka da vrednosti brenda bazira na karakteristikama proizvoda, i to poveže sa nečim tako delikatnim i važnim kao što je majčino mleko, utemeljena je sasvim u onome što predstavlja proizvod. Naime, za razliku od drugih flaširanih voda, koje prate glasine da su „flaširane česmovače“, ili da se „flaširaju na desetak različitih izvora različitih kvaliteta“, jedino što možete čuti za Rosu jeste da je jedina flaširana voda „bez kamenca“, tj. sa najmanje suvog ostatka. Njen kvalitet i jeste utemeljen u činjenici da je to voda sa niskim sadržajem mineralnih materija, pa kada je pijete ne opterećuje organizam, već brzo i lako prolazi  kroz bubrege. Nažalost, kod nas je kultura društvene odgovornosti još prilično nerazvijena, pa je Rosa jedan od retkih brendova koji se bavi ovom vrstom aktivnosti bez potrebe da „popravlja“ imidž, jer nastupa sa stanovišta vrlo poštenog proizvoda.

Koliko brend treba da bude zastupljen?
Naravno da treba da bude zastupljen – ako radite nešto plemenito zašto potrošači ne bi saznali za to? Ali, uvek treba voditi računa i biti dovoljno diskretan. U suprotnom, dobročinstvo možete sasvim „pregaziti“ prevelikim hvalisanjem da ste dobro učinili. Zato mi se sviđa mera sa kojom Rosa brendira banke humanog mleka. Naime, one se ne zovu „Rosina banka humanog mleka“ i sl, već jednostavno „Banka humanog mleka“, ali je diskretan Rosin brendin dovoljno prisutan da se shvati da bez njihove donacije ceo projekat ne bi zaživeo.

Dugotrajnost i doslednost

Naravno da će dužina projekta zavisiti od raspoloživosti sredstava, ali, ako jedne godine, kao kompanija, krećete u akciju društvene odgovornosti, logično je da ste došli do tačke razvoja u kojoj možete da odvojite određeni budžet za takve stvari. Posledično, planiraćete nekakav budžet u istu svrhu i narednih godina. Ovo treba imati u vidu od samog početka: društvena odgovornost treba da bude strategija ,a ne kampanja. Ona može imati povremene „uzlete“ u vidu pojedinačnih kampanja, ali projekat u koji ulažete trebalo bi da bude dugotrajniji i dosledniji. Vratimo se primeru: Rosa već više od tri godine podržava osnivanje i razvoj banaka mleka u Srbiji. Uz to ova strategija ulaganja u promociju majčinog mleka, ima ekstenziju i u podršci Svetskoj nedelji dojenja, koju svakog avgusta u našoj zemlji obeležava Udruženje „Roditelj“, a nesebično pomaže upravo Rosa, i to već tri godine za redom.

Advertisements

Zatvoreno za komentare.